
Puunjalostusinsinööri osti Aimtecin
Aimtec Finland Oy on Elintarviketieteiden Seuran uusi kannattajajäsen ja sen toimitusjohtaja Matti Kaartinen tuore yrittäjä. Kaartinen osti yrityksen vuoden 2017 alussa, sillä hän halusi yrittäjäksi: ongelmanratkaisijaksi.
Koulutukseltaan Kaartinen on puunjalostusinsinööri. Hän on työskennellyt pitkään sellu- ja paperiteollisuudessa kotimarkkinoilla ja kymmenisen vuotta viennissä. Hän perusti Kiinaan tytäryhtiön, joka myi prosessikemikaaleja sellu- ja paperiteollisuudelle. Intiaan hän perusti agentuurin samalle alalle.
Aimtecin valikoimiin kuuluvat ilmamäärämittarit, paine-eromittarit, dataloggerit, kosteusmittarit, elintarvikelämpömittarit, savukaasuanalysaattorit ja tarkastuskamerat. Yritys tarjoaa myös kalibrointi-, huolto-, varaosa- ja takuupalveluja.
− Emme tuo maahan mitään Euroopan ulkopuolelta, vaan laitteemme valmistetaan Ranskassa, Saksassa, Italiassa ja Britanniassa. USA:sta on kenties tulossa uusi päämies, joka valmistaa hiukkaspartikkelimittareita. Niillä voidaan tunnistaa muun muassa homeitiöitä ja kaasuja, Matti Kaartinen kertoo.
Elintarviketeollisuus merkittävä asiakas
Alun perin Aimtec ei ole ollut aktiivinen toimija elintarvikealalla, vaan yritys on myynyt laitteita elintarviketeollisuudelle pyydettäessä.
− Tavoitteena on nyt olla aktiivinen toimija elintarvikealalla ja Elintarviketieteiden Seurassa. Haluamme olla enemmän ajan hermolla, mitä elintarviketeollisuudessa tapahtuu. Elintarviketeollisuus on meille merkittävä asiakas ja kasvava toimiala, ja myös horeca-ala kiinnostaa, Kaartinen tähdentää.
Aimtec Finlandin tukijalkatuoteryhmiä on neljä: ilmanvaihtoa ja ilmanlaatua mittaavat laitteet, savukaasuanalysaattorit, tarkastuskamerat viemäreiden, ilmanvaihtokanavien ja hormien kunnon tarkastukseen sekä elintarviketeollisuudessa tarvittavat mittalaitteet, kuten kosteus- ja lämpötilamittarit.
Aimtecilla on asiakkaita muun muassa liha- ja leipomoteollisuudesta. Myös isot pakkasvarastot ja tukkurit ovat yrityksen asiakkaita. Vastaavia laitteita ja palveluja tarvitaan lisäksi kylmäkuljetusyrityksissä ja ruokakaupoissa, joissa tarkkaillaan kylmäkaappien ja -altaiden lämpötiloja.
Suosittelemme artikkelia

Oddlygood ostaa britannialaisen Rude Healthin

Kuluttajista joka viides aikoo lisätä suomalaisen ruoan ostamista

Luonnonmukainen ruoka kiinnostaa eniten nuoria ja naisia – suomalaisten kiinnostus luomuun säilynyt ennallaan vaikeassa markkinatilanteessa

Yhä useampi kertoo muuttaneensa ruokaostoksiaan – muutos näkyy siirtymänä edullisempiin tuotteisiin

Tuotteiden tuoreus ja laatu kiilasivat vielä kaupan hintatason edelle
