Berner on lanseerannut Hyvän Maan -viljelyohjelman, jonka avulla vähennetään perunan- ja viljanviljelyn ympäristövaikutuksia, tehostetaan viljelyä ja pellon sadontuottokykyä. Viljelyohjelma perustuu yleisiin…
Metaversumi on todellisuuden digitaalinen kaksonen, laajennettu virtuaalitodellisuus laajennettu virtuaalitodellisuus, joka yhdistää fyysisen ja digitaalisen maailman. Metaversumi on internetin suunniteltu seuraava kehitysvaihe, joka koostuu pysyvistä ja jaetuista 3D-virtuaalitiloista, jotka on linkitetty yhteiseen interaktiiviseen virtuaaliuniversumiin.
Suomi on maailmanmestari yhdessä erikoisemmassa lajissa, nimittäin kurkun viljelyssä. Närpiöläisellä Oy Johan Prinsén Ab:lla saavutettiin viime vuonna yksi kaikkien aikojen…
Viimekesäinen alkoholilain muutos näkyy päivittäistavarakaupassa hyvin rajallisesti. Alkoholijuomien myynnin arvo kasvoi viime vuonna 2,0 prosenttia vuoteen 2023 verrattuna. Elintarvikkeiden hintakehitys rauhoittui useamman vuoden isojen vaihtelujen jälkeen. Ruoan hinta laski 0,5 prosenttia edellisestä vuodesta. Tiedot käyvät ilmi päivittäistavarakaupan tuoteryhmäkohtaisesta myyntitilastosta vuodelta 2024.
VTT ja S-ryhmä selvittivät ruokakaupan mahdollisuuksia tukea kuluttajia muuttamaan ostokäyttäytymistään kestäväksi. Yhteistyössä toteutettu tuuppauskokeilu suunniteltiin lisäämään kasvipohjaisia ostoksia ja vähentämään…
Kotipizza nousi Finnwatchin vertailun kärkeen tiukimpien ilmastotavoitteiden ja tuotekohtaisten päästötietojen avulla. Kaikkein heikoimmaksi arvioitiin Subwayn ja Suomessa yleistyneiden virtuaaliravintoloiden ilmastotyö.…
Kesko on valittu maailman vastuullisimmaksi päivittäistavarakaupan yritykseksi vuoden 2025 Global 100 -listalla. Kokonaislistalla Kesko on paras suomalainen yritys. Suomesta listalle valittiin myös Neste ja Nokia.
Tänään ostetaan, maailman parasta lakritsaa… Näin voisi takavuosilta tutun mainosjinglen sanoittaa nyt, kun Halvan lakritsi on valittu maailman parhaaksi. Palkinnon jo yli 90 vuotta Helsingissä toimineelle perheyhtiölle antoi brittiläinen LUXlife-aikakauslehti.
Helsingissä kokeiltiin vuonna 2024 oppilaitosten lounailta ja ravintoloilta ylijääneen ruoan lahjoittamista ja jakamista sitä tarvitseville ruoka-aputoimijoiden kautta. Kokeilut onnistuivat hyvin ja siirtyvät tammikuussa osaksi lahjoittavien ravintoloiden normaalia toimintaa. Vastaavia kokeiluja on tehty Vantaalla ja Espoossa.
VTT ja S-ryhmä selvittivät ruokakaupan mahdollisuuksia tukea kuluttajia muuttamaan ostokäyttäytymistään kestäväksi. Yhteistyössä toteutettu tuuppauskokeilu suunniteltiin lisäämään kasvipohjaisia ostoksia ja vähentämään niiden valintaan liittyviä esteitä. Tulokset osoittivat, että muun muassa tuotteiden sijoittelulla ja myymäläviesteillä voidaan vaikuttaa kuluttajien kestävämpien valintojen tekemiseen. Kokeilun aikana kasviproteiinien kokonaiskysynnässä havaittiin huomattavaa myynnin kasvua.
Evästeiden hallinnointi
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset
Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin.Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.