Markkinointi

Hyvää Suomesta -merkki päivittyi

Monelle suomalaiselle kotimainen alkuperä on tärkeä kriteeri ruokaostoksilla, ja tässä Hyvää Suomesta -merkki toimii kuluttajien apuna. Merkki kertoo nopealla vilkaisulla tuotteen kotimaisesta alkuperästä. 12 000 Hyvää Suomesta -tuotetta tarjoavat vaihtoehtoja kaikille kukkaroille, ruokavalioille ja mauille.

Miten tunnistaa ympäristön kannalta paremmat elintarvikkeet? Luken tuore ohjeistus näyttää suuntaa reilulle ympäristöviestinnälle

Vihreä, eko, ympäristöystävällinen – kuluttaja törmää ruokaostoksilla monenlaisiin ympäristöväittämiin. Luonnonvarakeskuksen tutkijoiden koostama tuore viestintäohjeistus neuvoo, miten yritykset voivat kertoa elintarvikkeiden ympäristövaikutuksista eli ympäristöjalanjäljistä faktapohjaisesti ja luotettavasti.

Omat merkit ovat nyt pinnalla 

Elintarvikealan talous- ja markkinajaosto (ETMJ) Elintarviketieteiden seurassa järjesti private labelien eli kauppojen omien merkkien nykytilanteeseen ja tulevaisuuden näkymiin keskittyneen webinaarin 30.1.2024. Webinaarin puhujina kuultiin asiantuntijoita valottamassa eri näkökulmia omien merkkien määrittelyyn, liiketoimintalogiikkaan ja toimijoihin.