Valio tukee nuorten aikuisten ruoanlaittotaitoja – YouTubeen uusi sisältösarja Fight for Joy

Ruoanlaitto ja leipominen ovat tärkeä osa itsensä ilmaisua, sosiaalisten suhteiden ylläpitoa ja omien arvojen mukaisten valintojen tekemistä. Etenkin nuorissa aikuisissa korostuu uteliaisuus ja innostus uuden kokeiluun. Valio aloittaa YouTube –kanavallaan Fight for Joy –nimisen sisältösarjan, jossa laitetaan ruokaa ja jutellaan ruokaan liittyvistä ilmiöistä some-vaikuttajien johdolla. Sarjan ensimmäinen jakso julkaistaan 28.4. klo 9.00.

Matsmart keräsi 35 miljoonaa kasvua tukemaan

2020 oli Matsmartin tähän saakka vahvin vuosi – Ruotsissa toiminta kääntyi voitolliseksi ja Euroopan suurimmalla markkinalla Saksassa toiminta sai lentävän lähdön. Matsmart on tänään kertonut uudesta 35 miljoonan rahoituskierroksesta, joka on samalla suurin tähänastisista. Suomessa Matsmart-nimellä vuodesta 2017 lähtien toiminut yritys on laajentunut uusiin maihin Motatos-brändillä.

Valio ja Telia tuovat leivontareseptit käden ulottuville

Korona-aika on lisännyt leipomisen ja ruoanlaiton suosiota ilmiömäisesti. Samalla toimivat yhteydet ovat nousseet elintärkeiksi ja yhteiskunta on ottanut digiloikan. Leipojat ja ruoanlaittajat elävät vahvasti digimaailmassa, ja nyt Valio ja Telia inspiroivat leipojia lisätyn todellisuuden keinoin. Leivontatuotteisiin tuodaan lisätyn todellisuuden eli AR (Augmented Reality) -kokemus, jossa älypuhelimen kautta voi katsoa tuotteelle sopivia reseptejä jo kaupassa.