TiedotteetAtria

Hiilijalanjälki kaikissa Atrian kanatuotteiden pakkauksissa

Atria on vastuullisuuden edelläkävijänä alallaan laajentanut kanatuotteidensa hiilijalanjäljen laskentaa asteittain. Nyt kaikkiin Atria tuotemerkin kanatuotteiden pakkauksiin on lisätty tuotteen hiilijalanjäljestä kertova merkintä. Merkintä pakkauksessa kertoo tuotteen koko tuotantoketjun ilmastovaikutuksen hiilidioksidiekvivalenteiksi muutettuna. Hiilijalanjälki on laskettu ja ilmoitetaan pakkauksessa tuotenimikekohtaisesti (kg CO2e / tuote).

Gold&Green Foodsin uusin innovaatio tarjoaa oikotien kasvipohjaisen ruoan vallankumoukseen

Suomalainen elintarviketeknologiayritys Gold&Green Foods laajentaa tarjontaansa lihaa korvaavista tuotteista uudenlaisiin proteiineihin. Uudet Gold&Green® Proteiinituotteet tarjoavat elintarvikevalmistajille ravintoarvoltaan ja koostumukseltaan erinomaisen ratkaisun, jolla voi vastata monipuolisesti kasvavaan kasvipohjaisten tuotteiden kysyntään. Gold&Green® Proteiinirakeet ja Proteiinilastut ovat lisäaineettomia ja niiden ainutlaatuinen koostumus sisältää vain kolmea, luonnollisesti ravitsevaa ainesosaa: kauralesettä sekä herne- ja härkäpapuproteiinia. Monipuolisten ominaisuuksiensa ja neutraalin makunsa ansiosta Proteiinirakeet ja -lastut sopivat hyvin moniin ruokiin ja juomiin, jopa makeisiin leivonnaisiin.

Yhä useampi Valion tuote pakataan jo kartonkipohjaisiin ratkaisuihin

Yhä useampi Valion tuote on pakattu uusiutuvista materiaaleista valmistettuun pakkaukseen kuten kartonkiin. Tällä hetkellä Valion kaikista kotimaassa käytetyistä pakkausmateriaaleista 72 prosenttia on uusiutuvia. Tuoreimmat kartonkipakkaukset löytyvät nyt jogurttihyllystä, kun syksyn uutuustuotteet, Valio Luonnonjogurtti+™ uuniomena ja Valio Luonnonjogurtti+™ mango & persikka pakattiin kartonkipikareihin. Valion tavoitteena on siirtyä kartonkisiin pakkauksiin vähitellen mahdollisimman laajasti.

R-kioski avaa ensimmäisen miehittämättömän kioskin Helsingin Viikkiin

R-kioski avasi tänään täysin uudenlaisen, ilman henkilökuntaa toimivan R-kioski Go! – miehittämättömän myymälän Helsingin Viikissä. Laaja tuotevalikoima, asioinnin nopeus, jopa 24 tunnin aukiolo ja helppous ovat osoittautuneet maailmalla itsepalvelun eduiksi. Asiointi edellyttää alkuvaiheessa R-kioski Go! -sovelluksen lataamista matkapuhelimeen. Sovelluksen avulla tuotteiden lisääminen ostoskoriin ja maksaminen onnistuu ilman tuotteiden skannaamista tai asiointia kassalla.

Pandemian hyydyttämä messutoiminta käynnistyy vauhdilla elintarvikesektorilla – nyt hiilineutraalisti

Alkuvuodesta 2020 koronapandemian levitessä messutoiminta pysähtyi välittömästi. Tänä syksynä messutoiminta elpyy tiukkojen turvatoimien vallitessa ja myös entistä ympäristöystävällisempänä. Business Finlandin Food from Finland -ohjelma vie jälleen suomalaisyrityksiä elintarvikealan tärkeimpään tapahtumaan Anuga-messuille Saksaan 9.-13.10.2021. Anugassa on mukana seitsemän suomalaista elintarvikealan yritystä.

PTT:n ennuste: Ruuan hinta lähtee nousuun, mutta maatalousyrittäjien tulot kutistuvat roimasti

Heikko sato ja kustannusten nousu syövät maatalouden kannattavuutta. Pellervon taloustutkimuksen PTT:n ennusteen mukaan maatalouden yrittäjätulo putoaa tänä vuonna jopa viidenneksen heikon sadon ja kustannusten nousun takia. Sen sijaan elintarviketeollisuus toipuu jo koronasta. Ruuan hinta lähtee ensi vuonna selvään nousuun. Kulutuksessa tapahtuu merkittävä muutos, kun siipikarjanlihan kulutus ylittää sianlihan kulutuksen.

Myllyn Paras osaksi Lantmännenia

Myllyn Parhaan nykyiset omistajat ja Lantmännen ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jolla Myllyn Paras myydään Lantmännenille. Kauppa edistää Myllyn Parhaan toimintojen ja brändin kehitystä entisestään. Yhdessä Myllyn Parhaan ja Lantmännenin toiminnot kattavat koko viljapohjaisten tuotteiden arvoketjun pellosta pöytään.