Kuvailevat menetelmät ovat yksi aistinvaraisen arvioinnin hienoimmista menetelmistä ja niitä käytetään, kun halutaan tietoa tuotteiden aistinvaraisista ominaisuuksista. Useimmiten niitä käytetään tuotekehityksen ja laadunvalvonnan apuna.
Euroopan aistinvaraisen tutkimuksen yhteisöjen kattojärjestön, European Sensory Science Societyn (E3S), vuosikokous ja kaikille avoin seminaari järjestetään 4.−5. toukokuuta Helsingissä. Tapahtuma…
Ikääntyvien ruoka ja ruokapalvelut kaipaavat uudistuksia, todistettiin Ikääntyvä kuluttaja -seminaarissa. Sen järjestivät Elintarviketieteiden Seuran Aistinvaraisen tutkimuksen jaosto sekä Elintarvikealan talous-…
Aistitutkimuksen kuumimpia kysymyksiä ovat tällä hetkellä moniaistisuus ja aistien hyödyntäminen markkinoinnissa. Tämä näkyi myös Pangbornissa Sensory Symposium Providencessä.
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset
Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin.Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.