
Valmisruuan kysyntä ja hyväksyttävyys kasvavat
Valmisruokavalikoima laajeni koronapandemian myötä ja raivasi tietä tämän päivän monipuoliselle tarjonnalle.
Viime vuosina valmisruokateollisuus on kehittynyt ja valikoima laajentunut huomattavasti. Nyt Atrian valmisruokaliiketoiminnan johtajan Tuomas Kujalan mukaan pinnalla on raaka-aineiden monipuolisuus. Atrian kuluttajatutkimusten mukaan viimeisen kahden vuoden aikana suhtautuminen lihaan on kääntynyt taas positiiviseksi.
Snellmanin Kokkikartano Oy:n tuoteryhmä- ja brändipäällikkö Sanna Heikfolk kertoo, että Kokkikartano on viime aikoina lisännyt paljon kasvisruokia valmisruokavalikoimiinsa. Saarioisten valmisruokayksikön johtaja Tia Yrjölän mukaan valmisruoan tarjonnassa näkyy markkinan pirstaloitumisen myötä lisääntynyt monipuolisuus.
– Tutut ja nostalgiset klassikkomaut puhuttelevat lapsiperheiden arjessa, samanaikaisesti elämyksellisyys ja hyvinvointi kiinnostavat, kun etsitään omaan lounashetkeen tai välipalaksi sopivaa vaihtoehtoa, kertoo Yrjölä.
Valmisruokien kysyntä kasvoi koronan myötä
Korona-aikana ravintola-alan ihmiset tarvitsivat töitä, kuluttajien...
Jäsenenä voit lukea tämänkin artikkelin digilehdestä!
Liity jäseneksiSuosittelemme artikkelia
Kumppanisisältö: Leipurin Oyj

Maku ja hinta ratkaisevat valmisruuan menestyksen

Intian valmisruuissa näkyvät perinteet ja megatrendit

Tutkimus: Hinta ja tulot eivät ole este ympäristöystävällisen ja ravitsemuksellisesti riittävän ruokavalion omaksumiselle

Hyväksyttävyys ja houkuttavuus ovat tärkeitä ikäihmisten ruokapalveluissa

Viljelyä monipuolistamalla edistetään muutoskestävyyttä ja kannattavuutta
