Elintarvikeala kasvaa ja muuttuu voimakkaasti, mutta kärsii osaajapulasta. Siksi Kymenlaakson alan toimijoiden kesken syntyi ajatus uudesta elintarviketekniikan koulutuksesta. Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun…
Elintarvikeyhtiö Raisio myy suomalaiselle meijeri- ja ruokatalo Valiolle kasviproteiiniliiketoiminnan sekä Härkis®- ja Beanit®-brändit, joiden alla kasviproteiinituotteita on markkinoitu. Liiketoimintakaupan hinta on 7 miljoonaa euroa, joka maksetaan Raisiolle liiketoiminnan luovutuksen yhteydessä käteisellä.
Suomi on maailmanmestari yhdessä erikoisemmassa lajissa, nimittäin kurkun viljelyssä. Närpiöläisellä Oy Johan Prinsén Ab:lla saavutettiin viime vuonna yksi kaikkien aikojen…
Kasvisruoan suosio on noususuhdanteessa ja ravitsemussuositusten mukaan ruokavaliota tulisi muuttaa kasvipainotteisempaan suuntaan. Lidlissä erilliset vegehyllyt poistettiin, jotta yhä useampi kaupassakävijä tarttuisi kasvipohjaisiin tuotteisiin. Jatkossa vegetuotteet löytyvät kaupasta muiden tuotteiden joukosta.
Luonnonvarakeskus (Luke) ja elinkeino käynnistävät yhdessä tutkimuksen, jossa tunnistetaan eri kasvien lajikekohtaisia ominaisuuksia ja selvitetään niiden soveltuvuutta eri ruokatuotteiden raaka-aineena. Tavoitteena on kehittää kasvilajikkeiden ominaisuuksia uusilla genomisilla jalostusteknologioilla. Elintarviketeollisuuden tarpeisiin räätälöidyt lajikkeet voivat tuoda suomalaisille yrityksille merkittävää kilpailuetua sekä lisätä liiketoiminta- ja vientimahdollisuuksia.
Härkäpapu, herne ja apila ovat kotimaisia palkokasveja, joilla voidaan edistää ympäristön ja talouden kestävyyttä sekä ihmisen terveyttä. Palkokasvien viljely ruoaksi…
Suomalainen kasvipohjaisten tuotteiden kehittäjä ja valmistaja Oddlygood ostaa britannialaisen kasvipohjaisia elintarvikkeita valmistavan Rude Healthin, jonka tuotteita myydään yli 40 maassa.
VEGETURVA-hankkeen kyselytytkimuksen mukaan kasvissyöjäkuluttajat pitävät kasvipohjaisia tuotteita turvallisina, mutta sekasyöjillä on epäilyksiä niiden turvallisuudesta.
Alkuvuosi on monelle kasvivoittoisemman ruokavalion aikaa. Vegekampanjat ja Vegaanihaaste tuuppasivat kasvipohjaisten tuotteiden myyntiä, kertoo S-markettien myyntidata. Vegaanisten tuotteiden myyntimäärät kasvoivat tammikuussa keskimäärin 15 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Esimerkiksi kasvipohjaiset välipalatuotteet kasvattivat osuuttaan omassa tuoteryhmässään.
Evästeiden hallinnointi
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset
Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin.Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.