Uusi, säilyviin kotivaratuotteisiin erikoistunut verkkoruokakauppa perustettu

Verkkoruokakauppias rauhoittaa hätääntyneitä ihmisiä: ”Perustimme palvelun turvaamaan perustarvikkeiden saatavuus haastavana aikana”

Koronavirus herättää monenlaista huolta. Riittääkö ruoka, tarttuuko tauti, miten liikkumiskiellossa oleva vanhus tai lähimmäinen pärjää?

Huoli näkyy monin tavoin. Kun koronavirus julistettiin pandemiaksi, ihmiset alkoivat hamstrata ruoka- ja kuivatavaraa.  Myös verkkoruokakaupat ovat saaneet osansa ennätysmäisten tilausmäärien muodossa.

Useita verkkoruokakauppoja, tunnetuimpana Kauppahalli24, pyörittävä Hanna-Kaisa Risku haluaa rauhoitella ihmisiä, että hätää ei ole. Ruoka- ja muut kotitarvikkeet eivät lopu. Risku kumppaneineen reagoi kasvaneeseen kysyntään nopeasti.

– Kun ihmisten liikkumista kehotettiin rajoittamaan, pääkaupunkiseudulla toimivan Kauppahalli 24:n tilausmäärät räjähtivät. Rinnalle päätettiin pikavauhdilla perustaa uusi Kotikaappi24 – palvelu. Pop up- verkkokauppa vastaa kasvaneeseen kysyntään koko valtakunnan laajuisesti, Risku kertoo.

Kuivatavaratuotteisiin keskittyvä Kotikaappi24- verkkoruokakauppa on panostanut tuotteiden hyvään saatavuuteen.

– Valikoimasta löytyy noin sata erilaista pitkään säilyvää, helposti kuljetettavaa tuotetta, joiden saatavuus on ja tulee olemaan hyvä läpi poikkeuksellisten aikojen, Risku kertoo.

Vaikka juuri jokin tietty pastamerkki pääsisi hetkellisesti loppumaan, tilalla on todennäköisesti jotakin toista merkkiä, eli lähes vastaava tuote.

Kotikaappi24 -palvelusta voi tilata nimensä mukaisesti kaapissa säilytettäviä kotivaratuotteita. Kuivatuotteiden säilytys, kerääminen ja kuljettaminen vaatii paljon vähemmän resursseja, joten se pystytään tekemään eri henkilökunnalla ja eri tiloissa nopeasti ja tehokkaasti rasittamatta Kauppahalli24:n resursseja.

Ruokatoimitukset tilataan netistä ja ne toimitetaan koko Suomen alueelle kotiovelle tai noutona postin automaatista tai pisteestä. Toimitusaika vaihtelee kahdesta viiteen päivään.

– Verkkoruokakaupan avulla voi myös minimoida riskin saada tartunta ruokakaupan tungoksessa. Lisäksi sen avulla voi auttaa lähimmäistä tilaamalla tarvikkeet hänen kotiovelleen, Risku sanoo.

Moni verkkokauppa on viime aikoina joutunut ylikuormituksen kohteeksi ja servereitä on kaatunut kesken tilauksen.

– Me olemme tiedostaneet etukäteen, että palvelu voi ruuhkautua. Verkkokaupan rakenne on tehty mahdollisimman kevyeksi, näppäräksi ja helppokäyttöiseksi.

Palvelu on perustettu akuuttiin tarpeeseen ja sen avulla tahdotaan tarjota helpotusta turvaamalla perustarvikkeiden saatavuus haastavana aikana. Vasta neljä päivää auki ollut uusi verkkokauppa on otettu vastaan hyvin.

– Heti kun kauppa aukesi, tilauksia alkoi tulemaan. Niitä on tullut tasaisesti ihan kaikkialta Suomesta, pääkaupunkiseudulta ja maakunnista.

Erityisesti on tilattu, kuinkas ollakaan, vessapaperia, mutta yhtä lailla myös vehnäjauhoja, tonnikalaa, riisiä ja muita hyvin säilyviä ruokatarpeita. Haastavana aikana hemmotteluakaan ei ole unohdettu.

– On ollut ihanaa huomata, että ihmiset muistavat hemmotella itseään ja toisiaan herkuilla. Laku – ja herkkupähkinäpussejakin näkyy tilauksissa.

Nopeasti kasattu pop up- kauppa palvelee niin kauan, kun kysyntää riittää.

– Kukaan ei tiedä, kauanko tämä tilanne kestää. Pidämme kauppaa auki niin kauan, kun sille on tarvetta, Risku lupaa.

Lisätietojen antaja:

Hanna-Kaisa Risku, Business Director, www.kotikaappi24.fi

Seulo Palvelut Oy on vuonna 2009 perustettu yritys, jonka omistuksessa on useita eri verkkoruokakauppoja, kuten Kauppahalli24 sekä uusi Kotikaappi24. Vantaalta käsin toimiva yritys on vakavarainen ja pitkäaikainen toimija ruokaverkkokauppa-alalla.