HKFoods investoi kasvavaan ateriakategoriaan Vantaan yksikössään

HKFoods Oyj on päättänyt merkittävästä noin viiden miljoonan euron strategisesta investoinnista Vantaan yksikkönsä ateriatuotantoon. Investoinnilla HKFoods vastaa valmisaterioiden kasvavaan kysyntään niin vähittäiskaupassa kuin food service -sektorillakin. Investointi tukee HKFoodsin strategiaa jalostusarvon nostamisesta ja toiminnan tehostamisesta. Yhtiön tavoitteena on kasvaa kuluttajan arkea helpottavissa tuotekategorioissa, kuten aterioissa, ateriakomponenteissa ja välipaloissa.

Merkittävä investointi valmisateriatuotantoon Vantaalla

Noin viiden miljoonan euron investoinnilla Vantaan yksikön valmisateriatuotantoon HKFoods lisää aterioiden valmistuskapasiteettia ja kehittää uusia laadukkaita aterioita kuluttajien erilaisiin ruokahetkiin. Investoinnin avulla tehostetaan myös tuotantoprosessia.

”Parannamme määrätietoisesti kannattavuuttamme ja rakennamme entistä vahvempaa pohjaa liiketoimintamme tulevaisuuden kilpailukyvylle. Nyt toteutettava investointi vahvistaa markkina- ja kilpailuasemaamme yhtiölle strategisesti tärkeissä korkeamman jalostusarvon tuotteissa. Sen avulla vastaamme sekä vähittäiskauppa- että food service -sektorin asiakkaidemme kuin kuluttajienkin odotuksiin laadukkaista käyttövalmiista tuotteista arjen ruokahetkiin”, sanoo HKFoodsin Suomen liiketoiminnasta vastaava johtaja Jari Leija.

Linjastolla tehtävät uuden teknologian laadukkaat tuotteet tuodaan markkinoille kesällä 2025.

HKFoodsin Vantaan yksikössä valmistetaan lihavalmisteita ja valmisruokia, kuten mm. HK- ja Via-mikroaterioita ja keittoja. Lisäksi siellä sijaitsee kotimaan logistiikkakeskus ja konsernitoimintoja.

Valmisateriat – kasvava trendi

Valmisateriamarkkina on kasvanut Suomessa tasaisesti viime vuosina, ja sen odotetaan jatkavan kasvuaan myös tulevaisuudessa. Yhä useampi kuluttaja arvostaa ruoan valmistuksen helppoutta ja nopeutta. Kuluttaja haluaa säästää aikaa ja vaivaa ruoanlaitossa.

Tulevaisuudessa valmisaterioiden kasvua siivittävät valikoiman monipuolistuminen yhden hengen kotitalouksien määrän kasvu, vanhemman ikäluokan kasvu, ruokailurytmin ja -tapojen muuttuminen sekä osaltaan myös kuluttajien ostovoiman lisääntyminen. HKFoods haluaa tarjota laadukkaita, maukkaita ja helppoja ateriaratkaisuja kuluttajien erilaisiin ruokahetkiin.