Suomalaisyritys kahmi kärkipalkintoja juoma-alan ”MM-kilpailussa”

Suomalaisen Arctic Blue Beveragesin tuotteet keräsivät jälleen suitsutusta arvostetussa kansainvälisessä IWSC- kilpailussa (International Wine and Spirit Competition)..

Menestystä niittivät tammitynnyrissä kypsytetty Arctic Blue Legacy Gin, joka sai kilpailussa kultaa ja kaurapohjainen kermalikööri Arctic Blue Oat, joka nappasi kisassa pronssia.

“On hienoa huomata kuinka laadukkaat tuotteemme saavat entistä laajemmin kansainvälistä tunnustusta. Ammennamme tuotteisiimme inspiraatiota ja raaka-aineita puhtaasta suomalaisesta luonnosta ja on mahtavaa, että niitä arvostetaan myös maailmalla”,  Valtteri Eroma, Arctic Blue Beverages Oy:n toimitusjohtaja sanoo.

Kultaa ja 95 pistettä saanutta Arctic Blue Legacy Giniä kehuttiin kilpailussa tasapainoiseksi, luonteikkaaksi, herkäksi ja poikkeukselliseksi giniksi, jossa maistuu lempeä kataja ja paahdetut puun aromit. Arctic Blue Legacy Gin on tammitynnyrissä kypsytetty luksustuote, joka tulee markkinoille ensi vuoden aikana.

“Arctic Blue Legacy Gin tulee olemaan meille hyvin erityinen tuote myös pakkauksen osalta. Muotoilutyö on vielä kesken emmekä siksi voi paljastaa, miltä lopullinen tuote näyttää. Voin kuitenkin luvata että se tulee olemaan jotain ainutlaatuista”, Eroma toteaa.

Pronssia kilpailussa sai maailman ensimmäinen gin-pohjainen kauralikööri Artic Blue Oat, joka lanseerattiin Suomessa kesällä 2021. Se sai Suomessa hyvän vastaanoton ja hurmasi myös kilpailun tuomariston aromaattisuudellaan, yrttisyydellään ja kermaisuudellaan. Arctic Blue Oat on saatavissa Alkon myymälöistä.

Arctic Blue Beveragesin sijoitukset:

Arctic Blue Legacy: GOLD (95pts) (Cask Finish)
Arctic Blue Oat: BRONZE (Cream / Cream alternative based)