
Kasvipohjaisten myynti kasvaa hinnanalennuksilla
Tuoreiden hedelmien ja vihannesten myynti on kasvanut viime vuodesta kaikissa kaupparyhmissä.
K-ryhmän hevi-osastolla on viime vuosina nähty selvää kasvua marjoissa ja muissa helppokäyttöisissä heti valmiissa napostelutuotteissa. Trendin uskotaan jatkavan kasvua myös tulevaisuudessa.
– Suomalaisten kauppalistoilla vakituotteita ovat tutut vihannekset, kuten kotimainen kurkku ja salaatti, mutta myös sesonkien erikoisemmat tarjoustuotteet löytävät enenevissä määrin tiensä asiakkaidemme ostoskoreihin, kertoo Riikka Peltomäki Lidl Suomen viestinnästä.
S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten kasvisten syönnin monipuolistuneen. S-ryhmässä tuoreiden kasvisten lisäksi kasvispakasteiden sekä kasvipohjaisten ruuanvalmistustuotteiden kysyntä kasvoi verrattaessa tämän vuoden tammikuun myyntiä viime vuoden vastaavaan ajankohtaan.
S-ryhmällä vegekampanjat ja ennätysmäärän osallistujia kerännyt Vegaanihaaste on vauhdittanut asiakkaita kasvisten pariin, samoin jo kaksi vuotta sitten alkanut Alle euron hevi-myyntikonsepti, jossa hedelmiä...
Jäsenenä voit lukea tämänkin artikkelin digilehdestä!
Liity jäseneksiSuosittelemme artikkelia

Uusi malli kasvipohjaisten tuotteiden markkinointiin

Päivittäistavaramyynnin kasvu syyskuussa +5,1 prosenttia, elintarvikkeiden inflaatio laski alle yleisen inflaatiotason

Fazer harkitsee tuotannollisia muutoksia varmistaakseen kilpailukykynsä kasvipohjaisten juomien liiketoiminnassa

Päivittäistavarakaupan myynnin määrä laski lokakuussa 8 prosenttia

Päivittäistavaroiden vähittäismyynti kasvoi syyskuussa 8,0 prosenttia edellisvuodesta
