Kasvipohjaisten myynti kasvaa hinnanalennuksilla  

Tuoreiden hedelmien ja vihannesten myynti on kasvanut viime vuodesta kaikissa kaupparyhmissä.

K-ryhmän hevi-osastolla on viime vuosina nähty selvää kasvua marjoissa ja muissa helppokäyttöisissä heti valmiissa napostelutuotteissa. Trendin uskotaan jatkavan kasvua myös tulevaisuudessa.  

– Suomalaisten kauppalistoilla vakituotteita ovat tutut vihannekset, kuten kotimainen kurkku ja salaatti, mutta myös sesonkien erikoisemmat tarjoustuotteet löytävät enenevissä määrin tiensä asiakkaidemme ostoskoreihin, kertoo Riikka Peltomäki Lidl Suomen viestinnästä. 

S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten kasvisten syönnin monipuolistuneen. S-ryhmässä tuoreiden kasvisten lisäksi kasvispakasteiden sekä kasvipohjaisten ruuanvalmistustuotteiden kysyntä kasvoi verrattaessa tämän vuoden tammikuun myyntiä viime vuoden vastaavaan ajankohtaan.  

S-ryhmällä vegekampanjat ja ennätysmäärän osallistujia kerännyt Vegaanihaaste on vauhdittanut asiakkaita kasvisten pariin, samoin jo kaksi vuotta sitten alkanut Alle euron hevi-myyntikonsepti, jossa hedelmiä...

Jäsenenä voit lukea tämänkin artikkelin digilehdestä!

Liity jäseneksi