Useampi kuin joka kolmas nuori on vähentänyt alkoholinkäyttöään ja yhä useampi kippistelee myös juhlissa tai tapahtumissa alkoholittomilla juomilla, paljastaa Hartwallin teettämä tutkimus. Silti nuoret kokevat edelleen painetta juoda alkoholia sosiaalisissa tilanteissa ja alkoholittoman juoman valinta herättää ihmettelyä.
Suomalaiset nimeävät monipuoliset työtehtävät ja työn merkityksellisyyden eräiksi tärkeimmistä työtyytyväisyyteen vaikuttavista tekijöistä. Tämä näkyy myös suomalaisten työpaikanvaihtoaikeissa: työpaikan vaihtoa harkinneet kokevat nykyisen työnsä yksitoikkoisemmaksi ja vaikutusmahdollisuutensa rajallisemmiksi verrattuna niihin, jotka eivät ole harkinneet työpaikkansa vaihtoa. Tulokset selviävät Hartwallin teettämästä tutkimuksesta.
Kiinnostus alkoholittomiin tisleisiin, eli tislausmenetelmällä valmistettuihin alkoholittomiin juomiin on kovassa nousussa maailmalla, ja suomalaisistakin jo joka kymmenes kertoo olevansa kiinnostunut niistä. Briteissä syntynyt Seedlip on maailman ensimmäinen alkoholiton tislausmenetelmällä valmistettu juoma, ja sen ympärille on syntynyt miljoonabisnes. Mitä alkoholittomat tisleet ovat, ja mistä niiden suosio kertoo?