Lidl panostaa kunnianhimoiseen ilmastotyöhön toimitusketjuissaan ja sitoutuu nettonolla-tavoitteeseen vuoteen 2050 mennessä. Lidlin vahva sitoutuminen kestävään liiketoimintaan ja ilmastotyöhön on osa ketjun kansainvälistä ilmastostrategiaa. Kansainvälisesti Lidl on jo pystynyt vähentämään kasvihuonepäästöjään 52 prosentilla vuoteen 2019 verrattuna.
Lidl ja WWF käynnistävät kansainvälisen yhteistyön, joka ulottuu 31 maahan. Viisivuotisen kumppanuuden aikana Lidl ja WWF työskentelevät yhdessä globaalien ekologisten ja sosiaalisten haasteiden hallitsemiseksi. Yhteistyön tavoitteena on tehdä kestävien ostosten ja valintojen tekemisestä entistä helpompaa kaikille Lidlin asiakkaille maailmanlaajuisesti.
Lidl on laatinut luonnonmarjoja toimittaville tavarantoimittajilleen lakia tiukemman valikoimalinjauksen, joka edellyttää konkreettisia toimia ihmisoikeuksien toteutumisen varmistamiseksi. Linjaus on laadittu Lidlin teettämän arvioinnin perusteella. Syksyllä 2023 tehdyssä arvioinnissa tunnistettiin useita marjanpoimijoihin kohdistuvia merkittäviä ihmisoikeusriskejä.
Pakkaustarinoita 2021 -kilpailun voittajat on valittu. Kamupak, Mondelez, Hätälä, Finnvacum ja VihreäKeiju on palkittu yhteensä 50 000 euron palkinnoilla. Lidl Suomi etsi oivaltavia pakkausratkaisuja ja innovaatioita pakkausmuovin vähentämiseen ja muovipakkausten kierrätettävyyden parantamiseen avoimella kilpailulla.
Lidl Suomi on järjestänyt kevään aikana pakkausalan toimijoille avoimen kilpailun, jossa etsitään oivaltavia pakkausratkaisuja sekä innovaatioita pakkausmuovin vähentämiseen ja muovipakkausten kierrätettävyyden parantamiseen. Pakkaustarinoita 2021 -kilpailun 15 finalistia on nyt valittu lähes 80 ehdotuksen joukosta.
Ilmoittautuminen Lidl Suomen järjestämään Pakkaustarinoita 2021 -kilpailuun päättyi maaliskuun lopussa. Yritykset, opiskelijat ja yhdistykset jättivät kilpailuun yhteensä lähes 80 ehdotusta…
Lidl Suomi palkittiin jo kolmannen kerran kansainvälisesti arvostetulla Top Employer Suomi -sertifikaatilla. Sertifikaatin myöntää Top Employers -instituutti, joka auditoi työpaikkoja…
Lidl Plus -etusovellus on ollut ladattavissa 25.6. alkaen. Ensimmäinen vuorokausi on ylittänyt kaikki odotukset ja Lidl Plus on kerännyt peräti 75 000 rekisteröitynyttä käyttäjää. Lidl halusi etuohjelmansa digitaaliseen muotoon, jotta se olisi mahdollisimman helppo käyttää.
Evästeiden hallinnointi
Parhaan kokemuksen tarjoamiseksi käytämme teknologioita, kuten evästeitä, tallentaaksemme ja/tai käyttääksemme laitetietoja. Näiden tekniikoiden hyväksyminen antaa meille mahdollisuuden käsitellä tietoja, kuten selauskäyttäytymistä tai yksilöllisiä tunnuksia tällä sivustolla. Suostumuksen jättäminen tai peruuttaminen voi vaikuttaa haitallisesti tiettyihin ominaisuuksiin ja toimintoihin.
Toiminnalliset
Aina aktiivinen
Tekninen tallennus tai pääsy on ehdottoman välttämätön oikeutettua tarkoitusta varten, joka mahdollistaa tietyn tilaajan tai käyttäjän nimenomaisesti pyytämän palvelun käytön, tai yksinomaan viestinnän välittämiseksi sähköisen viestintäverkon kautta.
Asetukset
Tekninen tallennus tai pääsy on tarpeen laillisessa tarkoituksessa sellaisten asetusten tallentamiseen, joita tilaaja tai käyttäjä ei ole pyytänyt.
Tilastot
Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan tilastollisiin tarkoituksiin.Tekninen tallennus tai pääsy, jota käytetään yksinomaan anonyymeihin tilastollisiin tarkoituksiin. Ilman haastetta, Internet-palveluntarjoajasi vapaaehtoista suostumusta tai kolmannen osapuolen lisätietueita pelkästään tähän tarkoitukseen tallennettuja tai haettuja tietoja ei yleensä voida käyttää tunnistamaan sinua.
Markkinointi
Teknistä tallennustilaa tai pääsyä tarvitaan käyttäjäprofiilien luomiseen mainosten lähettämistä varten tai käyttäjän seuraamiseksi verkkosivustolla tai useilla verkkosivustoilla vastaavia markkinointitarkoituksia varten.