Lidl Plus -etusovelluksesta jättihitti – vuorokaudessa 75 000 rekisteröitynyttä asiakasta

Lidl Plus -etusovellus on ollut ladattavissa 25.6. alkaen. Ensimmäinen vuorokausi on ylittänyt kaikki odotukset ja Lidl Plus on kerännyt peräti 75 000 rekisteröitynyttä käyttäjää. Lidl halusi etuohjelmansa digitaaliseen muotoon, jotta se olisi mahdollisimman helppo käyttää.

Lidl Plus toimii älypuhelimeen ladattavassa sovelluksessa. Sovelluksen kautta asiakas saa käyttöönsä jatkuvasti uusia etuja ja palveluita, jotka kulkevat kätevästi mukana matkapuhelimessa. Kassalla asiakas skannaa digitaalisen asiakaskortin erilliseen lukijaan. Asiakas voi lisäksi seurata kuittihistoriaansa digikuittien avulla ja takuukuitit pysyvät tallessa sovelluksessa.

– Osasimme odottaa kiinnostusta Lidl Plus -etusovellustamme kohtaan, mutta tämä on ylittänyt kaikki odotukset. Suomalaisista noin 83% on käytössään älypuhelin. Nyt jo näin monen rekisteröityneen asiakkaan määrä kertoo siitä, että digitaaliset taidot ovat Suomessa erittäin hyvällä tasolla ja suomalaiset käyttävät aktiivisesti erilaisia digitaalisia palveluita, kertoo Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström.

Raaputuskupongilla lisäetuja

Rekisteröityneelle asiakkaalle yhteydenpito Lidlin kanssa on entistä vaivattomampaa. Sovelluksen kautta voi ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja kysyä lisätietoa ostamistaan tuotteista. Esimerkiksi reklamaatiotilanteissa kuitti löytyy sovelluksesta ja asiakaspalvelu pääsee näkemään sen asiakkaan tietojen avulla. Lisäksi rekisteröityneet asiakkaat voivat vastata erilaisiin asiakaskyselyihin ja antaa palautetta ostosreissunsa sujumisesta.

– Skannaamalla Lidl Plus -kortin asiakas saa sovellukseensa ostotapahtuman jälkeen myös mm. digitaalisen kuitin ja jokaisen ostokerran jälkeen myös raaputuskupongin. Edellisestä ostokerrasta täytyy olla kuitenkin kulunut vähintään kaksi tuntia saadakseen uuden raaputuskupongin. Raaputuskupongin takaa paljastuu aina uusi käytettävissä oleva etukuponki, kertoo Forsström sovelluksen ominaisuuksista.

Lidl Plus on Lidlin ilmainen etuohjelma. Asiakas saa puhelimeen ladattavan sovelluksen kautta ajankohtaista tietoa, palveluita ja etuja. Sovelluksessa on monia ominaisuuksia, kuten erilaisia etukuponkeja, kuitit digitaalisessa muodossa, myymälähakutoiminto, sekä muita erityisetuja, kuten jokaisen ostokerran jälkeen kertyvä raaputuskuponki. Kyseessä on kansainvälinen etuohjelma, joka on käytössä useissa Lidl-maissa.

Lisätietoja: viestintäasiantuntija Sanna Mämmi, Lidlin viestintä, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee noin 5500 henkilöä. 188 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa lidl.fi. Lisätietoja yrityksestä osoitteessa corporate.lidl.fi.

Kommentit

Jätä kommentti