Kesko

Global 100 -tulokset: Kesko nousi maailman vastuullisimmaksi päivittäistavarakaupan yritykseksi – ainoana maailmassa jo 20 vuotta vastuullisimpien yritysten listalla

Kesko on valittu maailman vastuullisimmaksi päivittäistavarakaupan yritykseksi vuoden 2024 Global 100 -listalla. Kokonaislistalla Kesko teki huiman nousun sijalle 29. Kesko on maailman ainoa yritys, joka on valittu maailman vastuullisimpien yritysten listalle joka vuosi listan perustamisesta eli vuodesta 2005 alkaen.

K-ryhmän päivittäistavarakauppa jatkaa ympäristötyötään sitoutumalla vähentämään kertakäyttömuovia ja ruokahävikkiä

K-ryhmän päivittäistavarakaupan toimiala teki vuoden 2022 lopussa kaksi ympäristösitoumusta. SUP green deal -sitoumukseen liittymällä K-ryhmä vähentää päivittäistavarakaupassa kertakäyttöisten muovisten annospakkausten kulutusta. Elintarvikealan materiaalitehokkuuden sitoumuksen toiselle sopimuskaudelle sitoutumalla K-ryhmän tavoitteena on korottaa kierrätysastetta ja vähentää ruokahävikkiä.

Vuoden paras K-Citymarket on Oulun K-Citymarket Rusko

Vuoden 2022 paras K-Citymarket on valittu. Ensimmäisen sijan saanutta Oulun K-Citymarket Ruskoa kuvaillaan asiakastoiveiden pohjalta jatkuvasti uudistuvaksi edelläkävijäksi, jossa asiakaspalvelu on erityisen ensiluokkaista. Oulu on vauhdikkaasti kehittyvänä ja vetovoimaisena maakuntakeskuksena yksi K-ryhmän ja K-Citymarket-ketjun investointien painopisteistä. Ouluun saatiin myös muuta menestystä: K-Citymarket-ketjun Vuoden verkkokauppana palkittiin toinen oululaiskauppa, K-Citymarket Kaakkuri.
TiedotteetKesko

Ruokatrendeissä on alueellisia eroja

Ruokailmiöt 2023 -tutkimusdata paljastaa ruokatrendien alueelliset erot: Pohjoisessa suunnitellaan ruokaostoksia tarkemmin, idässä ja etelässä luotetaan arkea sujuvoittaviin ratkaisuihin kaupoissa
TiedotteetKesko

Niksikkäät ratkaisut ohjaavat suomalaisten ruoka-arkea

Kekseliäät ratkaisut ruokabudjetin hallintaan kiinnostavat ensi vuonna suomalaisia aiempaa enemmän. Nyt aiotaan ottaa haltuun arjen perusruokia, ja valmistaa konstailematonta budjettiin sopivaa ruokaa. Ruokailmiöiden joukkoon on noussut lisäksi turvallisuuden kaipuu, mikä näkyy arjen pienten herkutteluhetkien ja ruoan yhteisöllisen merkityksen kasvuna. Näiden lisäksi yhä useampi suomalainen vaihtaa ensi vuonna pikakaistalle arkiruoanlaitossa ja valitsee ruoanlaittoa nopeuttavia ratkaisuja.
TiedotteetKesko

Tuotteiden tuoreus ja laatu kiilasivat vielä kaupan hintatason edelle

Nykyisessä maailmantilanteessa joka toinen suomalainen on kiinnittänyt aiempaa enemmän huomiota siihen, mitä päivittäistavaroita ostaa ja mitä tuotteet maksavat. Tuotteiden tuoreutta ja laatua pidettiin kuitenkin hintatasoa tärkeämpänä asiana omassa kaupassa. Tiukassa tilanteessa suomalaiset luopuisivat viimeisenä hedelmistä ja vihanneksista, mutta myös esimerkiksi ruoan suomalaisuudesta halutaan pitää kiinni. Tiedot selviävät K-Citymarketin teettämästä tutkimuksesta*, jossa selvitettiin maailmantilanteen vaikutusta ostokäyttäytymiseen päivittäistavarakaupassa.