Maailma mausteilla -blogi

Onko raaka-ainebisneksessä järkeä?

perjantai 28. huhtikuu 2017 / Kommentit (0) الرسوم البيانية للفوركس

Kansainvälisessä kaupassa kiinnostavat hyvät raaka-aineet ja vahvat brändit.

bästa strategi binära optioner

guadagnare con le opzioni binarie 60 secondi Maailmankuulut tuotemerkit, kuten Finlandia-vodka ovat meille parasta liiketoimintaa, jos tuote valmistetaan Suomessa ja siinä käytetään suomalaisia maatalouden tuotteita raaka-aineina. Tuotteen arvosta jää silloin suurin osa lähtömaahan. Raaka-ainekaupassa maitotaloustuotteita, viljaa ja lihaa viedään sieltä, missä niitä tuotetaan yli oman tarpeen sinne, missä on eniten maksukykyisiä ihmisiä.
Perinteisesti Suomesta on viety elintarvikeraaka-aineita, jotka ovat olleet ylijäämää Suomessa. Joissakin muissa maissa, kuten Tanskassa tai Norjassa elintarviketuotantoa on rakennettu pitkään vientiteollisuudeksi. Kasvatetaan tehokkaasti viljaa, possuja ja kaloja, ja viedään ne toisella puolelle maailmaa tehokkaan logistisen ketjun avulla.
Toisaalta kuuluisia tuotemerkkejä, kuten Guinness-olut, Häagen Dazs -jäätelö tai Heinz-ketsuppi viedään kauaksi, koska ne tunnetaan, eikä markkinointiin tarvita paljoa panoksia. Suomalaisilla yrityksillä ei ole montaa vahvaa, maailmanlaajuista brändiä. Itse asiassa Suomen suurimmat elintarvikealan vientituotteet ovat useimmiten raaka-aineita.

http://www.amtechinternational.com/?salsa=%D8%A7%D9%84%D8%AE%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%AB%D9%86%D8%A7%D8%A6%D9%8A%D8%A9-%D9%85%D8%B2%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%B1%D9%85%D8%AC%D9%8A%D8%A7%D8%AA&ce2=16 الخيارات الثنائية مزود البرمجيات

http://askrenovatie.eu/?segyl=opciones-binarias-a-largo-plazo&aac=eb opciones binarias a largo plazo KISS – Keep It Simple Stupid
Onko järkeä myydä pakastettua possua tai mustikkaa ulkomaille? Voisimmehan samalla vaivalla myydä nakkeja tai mustikkajäätelöä. Suomalaiselle elintarviketeollisuudelle jää toki paremmin katetta, kun nakin sisässä menee suomalaista vettä, jauhoja ja osaamista. Toisaalta suomalainen nakki on erilainen kuin kiinalainen tai amerikkalainen nakki. Jokainen maa haluaa tehdä omat nakkinsa, mutta jokaisessa maassa ei ole maukasta ja hyvää porsaanlihaa sen tekemiseen.
Ruotsi on kasvattanut menestyksekkäästi elintarviketeollisuuden vientiään 7,8 miljardiin euroon. Yksi vientibrändi, Absolut, on onnistunut siinä, missä moni muu ei. Toisaalta Ruotsista on kasvanut nopeasti yksi Euroopan suurimpia kalatuotteiden viejiä. Worldatlas.com-sivuston mukaan Ruotsin kalatuotteiden vienti (3,7 mrd $) on toiseksi suurinta Euroopassa Norjan (8,8 mrd $) jälkeen. Suuri osa kalasta tulee Ruotsiin Norjasta, jossa se jalostetaan vientikuntoon. Yksinkertaista ja suoraviivaista liiketoimintaa.

Onlineapotek Inderal

الخيارات الثنائية التجار تتبع Vodka, hapankorppu, silli ja laku uranuurtajina
Alkoholijuomat ovat kuluttajatuotteita, joiden maailmankauppa on valtavaa. Suomalainen vodka, skotlantilainen viski, chileläinen viini ja belgialainen olut eivät tarvitse paljoa markkinointia. Hinta on kohtuullinen, ja tuotteet tunnetaan.
Yhdysvaltalaisesta hypermarketista voi yleensä löytää suomalaista vodkaa, hapankorppuja, silliä ja lakuja. Suomalaisen vodkan suurimmat vientimarkkinat ovat Puola, USA, Israel, Latvia ja Tšekki. Maailman suurimmalle alkoholimarkkinalle Kiinaan suomalaista vodkaa myydään vaatimattomalla sadalla tuhannella eurolla vuodessa. Armenian vienti on viisi kertaa suurempaa ja vienti Israeliin yli viisikymmentä kertaa suurempaa.
Absolut vodkasta kasvoi taitavan, uudentyyppisen markkinoinnin ansiosta muodikas juhlajuoma. Se on hyvä esimerkki siitä, miten perinteinen tuote uudistuu tuotteen imagon ansiosta, ei reseptinsä kautta. Toisaalta sen markkinointiin laitettiin myös paljon rahaa.

steuern bei binären optionen

anna sante autopzionibinarie Verkostomainen toimintamalli ruokabisnekseenkin
Globaali, verkostomainen toimintamalli on jo käytössä muun muassa vaatteiden, puhelimien ja kaasugrillien valmistuksessa ja osittain joissakin elintarvikkeissakin. Yoplaitin jogurtit tehdään eri maissa kyseisen maan raaka-aineista, ja reseptiä sekä pakkaustakin usein paikallistetaan.
Tarinan mukaan Häagen Dazs yritti tehdä jäätelöä Uudessa-Seelannissa Aasian markkinoille, mutta sikäläinen maito ei ollut samanlaista kuin New Yorkin osavaltiossa. Lisäksi jäätelöä on tehty vuodesta 1992 lähtien ranskalaisessa pikkukaupungissa, joten vuonna 2016 yritys alkoi ilmoittaa joissain vientituotteissaan ”made in France”. Varsinkin Aasian markkinoilla Ranska on parempi brändi kuin New York.
Valion mustaleima-emmental tehdään Suomessa suomalaisesta maidosta. Se takaa saman laadun kaikkialla, mutta rajoittaa valmistuksen laajentamista moneen maahan ja tuotantomääriä. Suomalaisista valmistus- ja lisäaineista kasvisstanolin ja Lactobacillus GG -jauheen vientiin sisältyy huomattava määrä osaamista. Niissä viedään konsepti, brändit ja yhteistyö aivan uudelle tasolle. Benecol on myös oman alansa johtava brändi.
Aikaisempi suomalainen keksintö, ksylitoli, tunnetaan xylitol-nimellä ympäri maailman. Xylitol on kuitenkin kyseisen sokerialkoholin kauppanimi, eikä ollut silloisen valmistajan, Suomen Sokeri Oy:n omistama.

binära optioner bluff

unicredit costo ooerazioni trading on line Powered by Finnish mustikka
Antosyaani on mustikan ja monen muun marjan ja hedelmän tumman värin taustalla. Mielenkiintoista on se, että mustikka ja varsinkin Lapin mustikka ovat parhaita antosyaanin lähteitä. Siksi mustikkaa myydään varsinkin Kiinaan. Siellä antosyaani eristetään ja myydään eteenpäin kapseleina.
Voisiko antosyaanin tuotteistaa ja suomalaisen mustikkajauheen myydä arvoisenaan lisäaineena? Se on erinomainen antosyaanin lähde, mutta myös hyvänmakuinen. Mustikkaa viedään Suomesta noin 30 miljoonan euron arvosta, joka on vielä kaukana Ruotsin 3 000 miljoonan euron kalanviennin arvosta.
High tech -osaamisen vastakohtana on veden myyminen kaukaisiin maihin vahvoilla tuotemerkeillä. Sekin on ollut joillekin yrityksille tuottoisaa liiketoimintaa. Suomessa on tutkitusti maailman puhtain vesi, jota varmasti riittäisi myyntiinkin.
Kaikkein tuottoisinta raaka-ainekauppaa olisi jätteiden jalostaminen ja myyminen. Jo nyt käytettyjä kaljatölkkejä ostetaan ja myydään pitkien matkojen takaa. Suomessa on erittäin kehittynyt menetelmä kompostoida elintarviketeollisuuden ja yhdyskunnan jätteistä multaa maatalouteen. Saisiko tästä tuotteen myytäväksi Kiinaan, jossa hyvästä maa-aineksesta on pulaa?

anyoption meinungen

broker binary option indonesia Ari Virtanen
Soul, Etelä-Korea
ari.virtanen(at)redwheel.fi
**********************
Tuplataan elintarvikevienti viemällä puolivalmisteita

come funzionano le opzioni binarie sole 24 ore

binäre optionen dax Suomen elintarvikevienti väheni viime vuonna 1 460 miljoonaan euroon edellisen vuoden 1 475 miljoonasta eurosta. Venäjän kaupan ongelmat vaikuttavat suuresti. Ne ovat pienentäneet suomalaisten yritysten mahdollisuuksia ja kiinnostusta viedä tuotteita Venäjälle.
Suomen suurimmat vientielintarvikkeet ovat alkoholijuomat, voi, maitojauhe, muut maitotaloustuotteet, sianliha, suklaa, kaura, juusto, vehnä ja tuore kala. Tuoreen kalan vienti oli ainoita valopilkkuja viime vuoden suurimpien vientituotteiden listalla. Sen myynti kasvoi viime vuonna 33 miljoonaan euroon edellisen vuoden 19 miljoonasta. Muiden suurimpien tuotteiden vienti pysyi samalla tasolla tai laski vuoden 2015 tasosta. Alkoholijuomien vienti pysyi hyvässä 139 miljoonan euron tasossa. Suklaa on kymmenen suurimman listalla alkoholin ohella toinen kuluttajatuote.
Top 10 -vientituotteiden ulkopuolella marjapakasteiden vienti putosi 26:sta 22 miljoonaan euroon, ja maltaan vienti pysyi 16 miljoonan euron tasolla.
Muiden kuin kymmenen suurimman tuotteen vienti oli hienoisessa nousussa: 602 miljoonaa euroa vuonna 2015 ja 620 miljoonaa euroa vuonna 2016. Suurin suklaatuote moneen maahan on maitosuklaarouhe (chocolate crumb), jota käytetään keksien suklaakuorruttamiseen. Sinänsä loistava puolivalmiste: tuomme kaakaota ja yhdistämme sen suomalaiseen maitoon ja viemme. Suurimmat vientituotteet säilyvät suhteellisen hyvin. Niille on kysyntää, koska ne sopivat raaka-aineeksi monelle muulle tuotteelle.
Raaka-aineiden ja puolivalmisteiden vienti hallitsee kauppaa muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Esimerkiksi Norja ei käytännössä panosta muuhun kuin kala- ja raputuotteiden vientiin. Tuoreen kalan vienti Norjasta on huomattavaa jopa suomalaiselle Finnairille, jonka koneiden ruumassa kalaa matkaa Aasian suurkaupunkeihin.

antipsychotics weight gain

Lisää kommenttisi
Nimesi


Sähköpostiosoitteesi (Ei julkaista)


Kommenttisi



Info

tastylia tadalafil 20 mg Olen Ari Virtanen, nykyisin Finpron Korean viestikeskuksen vetäjänä. Olen asunut 12 vuotta eri puolilla maailmaa USA:ssa, Kiinassa, Perussa ja Koreassa. Samalla matkaillut ja maistellut ruokia eri maanosissa. Kehittyvä Elintarvike -lehden Maailma Mausteilla -palstalla kerron eri maiden ruokakulttuureista.

Tämä blogi kertoo lisätiedot Maailma Mausteilla -juttuihin. Kuvia, reseptejä ja viitteitä tarinoihin löytyy täältä. Ajatuksia ja kertomuksia ruokailun maailmasta.

» Lähetä sähköpostia
» RSS-syöte

Arkisto