Ajankohtaista

Kolumni 3/2017: Moniaistinen pakkaus ja kuudes aistimme

perjantai 09. kesäkuu 2017

banc of binary Oletko tullut ajatelleeksi, kuinka monella tavalla pakkaus vaikuttaa tuotekokemukseen? Pakkauksen kanssa vietetty aika voi olla merkittävästi pidempi kuin sen suojaaman tuotteen. Ensimmäinen näköhavainto pakkauksesta käynnistää ainutkertaisen brändikokemuksen, joka on läsnä vielä silloinkin, kun tuotteesta on jäljellä vain muruset ja muistot.

http://www.swazilandforum.com/?n=opzioni-binarie-strategia opzioni binarie strategia Suurin huomio pakkaussuunnittelussa kiinnitetään usein visuaalisuuteen, sillä se on vahvin ja monesti myös ainoa keino saada tuote ylipäätään huomatuksi. Pakkauksen visuaalisuus voi puhutella herkullisen epäsuorasti myös muita aisteja. Värien, elementtien ja sommittelun avulla voidaan maalailla mielikuvia tuotteen mausta, tuoksusta tai tekstuurista. Ensimmäinen näköaistimus on kuitenkin vain ohikiitävä hetki – mitä sitten tapahtuu?

binaire opties verdubbelen http://kitzmann-architekten.de/?slava=beste-binary-options-broker&ad7=81 beste binary options broker Pakkaukseen kosketaan, se tulee lähelle. Muut aistit heräävät viimeistään tässä vaiheessa. Kosketuksella ja kuulolla aistitaan pehmeyttä, rapinaa tai vaikkapa karheutta. Loput aistihavainnot eli tuoksu ja maku liittyvät usein avaamiskokemukseen, joka on yksi kuluttajan ja tuotteen yhteisen matkan tärkeimmistä hetkistä.

buy Seroquel pay cod Pakkaus ja tuote ovat yhtä – kokonaisuuden toiminnallisuus ja elämyksellisyys luovat hetkestä joko mieleenpainuvan tai mitäänsanomattoman, pahimmassa tapauksessa jopa turhauttavan. Se, kuinka kahvin aromit huumaavat pakkausta avattaessa, tai miten lasipullo ja alumiinitölkki vaikuttavat oluen makukokemukseen, tuntuvat pieniltä asioilta, mutta ovat sitäkin merkityksellisempiä valintoja brändin tarinaa rakennettaessa.

binary options erfahrungen Pakkaus on tuotteen tärkein media: se on osa tuotetta. Mikä parasta, tämä media on brändinomistajan ikioma. Pakkaus on myös ainoa media, jolla voidaan vaikuttaa käytännössä kaikkiin aisteihin. Design-näkökulmasta voisi ajatella, että se jokin, joka saa meidät tarttumaan pakkaukseen ja pitämään siitä, on kuudes aistimme.

http://www.youngasianescorts.co.uk/?baletos=%D8%AA%D9%88%D9%82%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%AE%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%AB%D9%86%D8%A7%D8%A6%D9%8A%D8%A9-%D8%A5%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA&d78=ae توقعات الخيارات الثنائية إشارات http://www.ideas-frescas.es/?melexa=green-planet-fx-love-life&c46=95 green planet fx love life Tunnevoima on kuudennen aistin kosiskelua viiden perusaistin kokemuksellista yhdistelmää hyödyntäen. Tieteellisestä näkökulmasta perusaistimme ovat kätevä designtyökalu brändin ja tuotteen menestymisen tavoittelussa. Tunnevoima vaikuttaa kuluttajaan, ja kuluttaja on se, joka sanoo viimeisen sanan brändinomistajan menestystarinassa. guadagnare cn il trading The end tai we want more.

http://lesbian-spankings.com/?siska=conto-demo-trading-online conto demo trading online Digitalisoituvassa mediaympäristössä pakkauksen myyntivoimaa tulisikin ajatella uudenlaisena moniaistisena mahdollisuutena. Koska kuluttaja kokee tuotteen ja pakkauksen yhtenä kokonaisuutena, myös pakkauskehityksen ja tuotekehityksen tulisi olla moninäkökulmaista ja saumatonta yhteistyötä, jossa tiede kohtaa taiteen ja analyyttisyys tunnevoiman. Brändinomistajilta usein löytyy runsaasti näitä näkökulmia ja monialaista osaamista. Tarvitaan myös design-ajattelua, jonka avulla osaamisen palaset kiteytetään yhdeksi timanttiseksi konseptiksi.

binere optionen var köper man Sildenafil Citrate i sverige Pakkaus voi tehokkaasti toimivana ja kivasti koristeltuna olla hyvä. Loistava pakkaus on kuitenkin sellainen, jonka funktionaalisuus ja elämyksellisyys suunnitellaan sen koko elinkaaren mitalle. Kaiken kruununa on kuluttajan matka, jossa funktionaalisuuden rinnalle rakennetaan moniaistisuutta hyödyntävää taianomaista tunnevoimaa. Loistava pakkaus kasvattaa liiketoimintaa merkittävästi. Se pystyy myymään tuotteen tehokkaammin, vahvistamaan positiivista brändikokemusta, luomaan paremman katteen, ja se tekee tämän kaiken kustannustehokkaasti.

tastylia tadalafil 20 mg Pakkauksen hyödyntäminen kokonaisvaltaisena liiketoiminnan edistäjänä sekä elintärkeänä osana tuotetta ja brändiä saattaa vaatia suuriakin muutoksia arkisissa toimintatavoissa. Merkittävintä on käsitellä pakkausta tuottavana investointina. Niin kauan kuin pakkaukseen suhtaudutaan pakollisena kulueränä, se valitettavasti pysyy sellaisena.

operazioni binarie gratis Loistavan pakkauksen luominen ei ole yksinkertaista. Avain monimutkaisen kokonaisuuden hallintaan on ymmärtää ja soveltaa design-ajattelua. Irrallisilla ja eri tavoitteisiin tähtäävillä päätöksillä on mahdotonta synnyttää loistavia pakkauksia.

Design-ajattelua hyödyntäen ensimmäiseksi tulisi luoda timanttinen konsepti, jossa hyödynnetään pakkauksen koko potentiaali. Pakkauksen haasteet ja mahdollisuudet kootaan oikeaan arvojärjestykseen sen koko elinkaaren mitalta. Konseptin ytimessä pakkauksen arvoketjun toimijoiden näkökulmat tukevat toisiaan – eivät taistele vastakkain. Jokaisen pakkaukseen liittyvän päätöksen tulisi perustua tähän yhteiseen, tärkeimmät tavoitteet kiteyttäneeseen konseptiin.

Loistavan pakkauksen synnyttäminen vaatii kaiken kokoavaa helikopteri-näkökulmaa, jolla voidaan ohjata monialaista tiimityöskentelyä selkeän yhteisen tavoitteen eteen. Loistava pakkaus on meidän yhteinen ponnistus, joka ei onnistuessaan edellytä kompromisseja. Siinä yhdistyvät sen koko elinkaaren huomioiva funktionaalisuus sekä moniaistisuutta hyödyntävä tunnevoima, joka herättää meidän kaikkien kuudennen aistin.

trading binario conto demo gratis Marika Perätalo
Making money online blackjack tournaments real designjohtaja
il miglior blocher Linkit Concept Oy